خرید هدفون
نکات مهم در انتخاب هدفون مناسب

نکته اول:

از هدفون خود چه موقع و برای چه استفاده می کنید؟ شاید سوال جالبی باشد اما بسیاری از افراد از هدفون ها فقط برای تماس های تلفنی روی سیستم استفاده می کنند، بسیاری از افراد هم هستند که از این وسیله برای کم کردن صدای اطراف استفاده می کنند. عده ای هم هستند که می خواهند با استفاده از هدفون صداهای ملایم را به طور طبیعی تجربه کنند و عده ای بیشتری هم از هدفون های استریو برای لذت بردن از موسیقی استفاده می کنند. به هر حال شما در هر دسته خاصی قرار بگیرید باید بدانید که هدف شما خرید هدفون های خاصی است به عنوان مثال کسی که از هدفون ها برای دریافت و ارسال تماس صوتی استفاده می کند باید بداند که آیتم هایی مثل کیفیت بلندگو باید طوری باشد که نویز دریافت نکند، خصوصا برای افرادی که در مراکز اورژانس کار می کنند. از طرفی میکروفون هم باید طوری باشد که صدای شما را با کیفیت ارسال کند، بسیاری از هدفون ها هستند که میکروفون را پشتیبانی نمی کنند. پس موقع خرید به نیازتان توجه داشته باشید.

 

نکته دوم:

با توجه به بودجه ی خود هدفون بخرید این که شما هر مقدار پول داشته باشید و بخواهید برای خرید هدفون خرج کنید شاید خوب باشد اما باید بدانید که باید هدفونی را انتخاب کنید که هر چقدر هم که بخواهید هزینه کنید ارزش آن را داشته باشد. شما می توانید کلیه سایت ها را برای هدفون های مختلف با ویژگی های مختلف جستجو کنید اما مهم این است که آنچه که می خواهید پیدا کنید و قیمت واقعی آن را بدانید و پرداخت کنید. گاهی اوقات کافیست سری به سایت کمپانی سازنده بزنید. اما بهتر است اول جیب خود را در نظر بگیرید و با توجه به هزینه ای که می خواهید بکنید هدفون ها را جستجو کنید.

 

نکته سوم:

محل قرار گیری گوشی هدفون را مد نظر داشته باشید بسیاری از افراد علاقه ای به این ندارند که گوشی هدفون مستقیما در گوششان فرو کنند و با هدفون های نارنجکی که روی گوش قرار می گیرد راحت ترند. البته این امر هم اهمیت دارد که بدنه گوشی هدفون نباید به گوش شما ضربه وارد کند بلکه بسیاری از کمپانی ها از الیاف های مخصوصی استفاده می کنند که هم گوش و لاله گوش را اذیت نمی کند هم اینکه از تماس مستفیم صوت با گوش جلوگیری می کنند. در واقع هرچه پهنای این روکش ها و اسفنج های روی هدفون بیشتر باشد به شما کمک بیشتری می کند که گوشتان کمتر اذیت شود. پس هنگام خرید دقت داشته باشید که هدفون درون گوشی می خواهید یا روی گوشی. این دو اصطلاح بین فروشندگان به ترتیب به صورت in-ear و on-ear خوانده می شود.

نکته چهارم:

برخی هدفون ها قابلیت حذف نویز را دارندبسیاری از اوقات شما نیاز دارید روی کارتان تمرکز داشته باشید و از کارتان لذت ببرید و در نهایت با دقت آن را تمام کنید. بسیاری از هدفون ها هستند که قابلیت حذف نویز دارند و برای خلبان هایی که پرواز های طولانی مدت دارند بسیار مناسب هستند. البته نمونه های ساده تری از این مدل هدفون ها هم هنوز ساخته می شود و می تواند به شما کمک کند با صرف هزینه ای کمتر یکی از این هدفون ها را خریداری کنید. در این هدفون ها که با استفاده از اصل تداخل مخرب، موجب می شود که امواج صوتی شکسته شوند و به گوش شما نرسند. البته این هدفون ها بیشتر برای افرادی بکار می آید که بخواهند صداهای نسبتا ضعیفی نظیر پچ پچ کردن، حرف زدن، روخانی کتاب و… را از خود دور کنند اما نمونه های قوی تر هم هستند که برای برخی خلبان ها مورد استفاده قرار می گیرد که موجب می شود شکست دیواره های صوتی بر اثر حرکت هواپیما به گوش خلبان نرسد.  پس اگر به چنین امکانی نیاز دارید می توانید به راحتی یکی از این هدفون ها را خریداری کنید.

 

نکته پنجم:

آیا یک هدفون بی سیم می خواهید؟ با توجه به اینکه روز به روز قدرت تکنولوژی بیشتر می شود بسیاری از افراد هم کارهایشان روز به روز در شرایط مختلفی صورت می گیرد نیاز دارند که در تعاملات خود انعطاف بیشتری داشته باشند و بتوانند از هدفون های وایرلس و بلوتوثی استفاده کنند. البته این به شما کمک بسیاری می کند که سیم های دست و پاگیر را از خود حذف کنید اما توجه کنید که هم هزینه بالاتر می رود و هم اینکه نیاز به فشرده سازی صدا برای دریافت بهتر است. پس باید دقت کنید که در خرید هدفون های وایرلسی باید به چه نکته هایی توجه کنید.

 

نکته ششم:

برند به تنهایی برای بسیاری از افراد همه چیز است شاید دقت کرده باشید که وقتی کسی برای خرید جنسی وارد فروشگاهی می شود بدون اینکه به بیان جزییات و نیازهای مورد نظر بپردازد راحت نام و مدل جنس مورد نظر را می گوید و در کمتر از دو دقیقه محصول خود را خریداری می کند و می رود! نیازی نیست که بر سر قیمت چانه بزند و یا حتی ویژگی هایش را مورد بررسی قرار دهد. چون برخی برند ها در واقع با نام خود تمام چیزی که نیاز دارید را در خود گنجانده اند و بسیاری از کاربران چون قبلا از برند های خاصی استفاده کرده اند دوباره رو به همان برند می آورند. البته نا گفته نماند هدفون هایی که برند می شوند و مردم با اسم آنان را خریداری می کنند هزینه های بالاتری دارند اما خب امتحان خود را پس داده اند، ولی باید دقت کنید که انتخاب یک برند توسط یک شخص، دلیلی بر تایید شما بر آن برند نیست و باید هر محصول خصوصا هدفون ها که تنوع تکنولوژیکی زیادی دارند را بر اساس خواست شخصی و نیازهای خود خریداری کنید. پس دقت کنید برند در واقع جایگزین همه چیز نیست.