کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی یورواستوک به دقت ملاحظه فرمایید.

لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

 

قوانین عمومی

 

تعریف کالای استوک : معمولا کالاهای استوک به سه دلیل استوک می شوند یا نو و آکبند هستند و فقط بدلیل عرضه مدلهای جدید(استوک+A و استوک اپن باکس) از طرف کارخانه سازنده استوک شده اند که اکثرا دارای باکس ارجینال هستند، یا مدت کوتاهی توسط برخی کارخانه ، کمپانی و موسسات خاص استفاده شده اند(استوکA) که این کالاها اکثرا باکس ارجینال ندارند و یا تولیدکننده متوجه ایرادی در کارکرد دستگاه شده و این مشکل را در کارخانه سازنده برطرف می کند(استوک رفربش).

نکته : قبل از خرید هرگونه کالا از یورو استوک حتما از طریق برچسب کالا(برچسب روی تصویر اول کالا) از درجه استوک کالا اطمینان حاصل فرمایید.

–  تمام کالاهای این فروشگاه قبل از ارسال توسط کارشناسان فنی از لحاظ کیفیت و کارکرد تست شده و در صورت تایید ، برچسب کنترل کیفیت(QC) همراه کالا قرار گرفته و درصورت درخواست چند تصویر از کالای خریداری شده شما قبل از ارسال به ایمیل ارسال می گرد.

– مطابق آخرین صورتجلسه هیات مدیره یورواستوک ارسال تمامی کالاها( با استثناء انواع کولرگازی، تلویزیون، یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، دوچرخه) رایگان بوده و توسط پست جمهوری اسلامی ایران و شرکت پستی تیپاکس و یا سایر روش های پستی انجام می گیرد.

– حداکثر زمان دریافت کالای خریداری شده توسط خریدار بین ۳ تا ۵ روزکاری(غیراز ایام تعطیل رسمی و عمومی) می باشد.

– هنگام دریافت کالای خریداری شده از مأمور شرکت پست حتما در حضور ایشان بسته کالا را باز کرده و از صحت و سلامت ظاهری کالا از نظر شکستگی و ضرب خوردگی اطمینان حاصل فرمائید در غیر اینصورت، شرایط موجود به منزله تایید و پذیرش کالا توسط خریدار تلقی می گردد و در این شرایط یورواستوک در خصوص وجود هرگونه مشکلات احتمالی، هیچ گونه مسئولیتی را قبول نمی نماید. با مأمور پست صورتجلسه وضعیت را تنظیم و سریعا به فروشگاه اعلام و کالا را توسط مأمور پست عودت نمایید.

– از تاریخ دریافت کالا و تایید سلامت ظاهری کالا بمدت ۷ روز مهلت دارید تا کالای دریافتی را از لحاظ کیفیت و عملکرد اعلامی در سایت یورواستوک ارزیابی نمایید و در صورت بروز مشکل احتمالی، این فروشگاه صرفا در مدت زمان ۷ روز تعریف شده متعهد به تعویض و یا بازپرداخت عین مبلغ پرداختی می باشد. خارج از ۷ روز مهلت تعیین شده یورواستوک مطابق مفاد ذکر شده در کارت گارانتی اقدام می نماید.لازم است کارتن و جعبه اصلی کالاها تا پایان ۷ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به یورواستوک بازگردانده شود.

-سرویس تست ۷روزه، اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌گردد. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا- راهنمایی سایت شرکت سازنده) را شامل می‌شود.

– تصویر کالاها جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.

-در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی کالا نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

-پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، مجددا برای مشتری ارسال می‌گردد و هزینه ارسال مجدد به عهده خریدار می باشد. در صورت استنکاف مشتری از  تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد یورواستوک در واحد خدمات پس از فروش باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت یورواستوک در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسوولیتی نخواهد داشت.

-در مهلت ۷ روز تست اولیه درصورتی که کالا از جانب خریدار به شرکت بازگردانده شود، در این مرحله خریدار باید هزینه پستی کالای عودت داده شده را پرداخت نماید و در مرحله بعد اگر مطابق گزارش کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت کالای مرجوعی معیوب تشخیص داده شود، عین هزینه پستی پرداخت شده توسط خریدار در مرحله عودت کالا به وی بازپرداخت می گردد. هزینه پستی خارج از مهلت ۷ روز تست اولیه در صورت عودت کالا برعهده خریدار خواهد بود.

 

روش تأمین کالا:

 

کالاهای ارایه شده در یورواستوک، توسط فروشندگان معتبر که با یورواستوک همکاری می‌کنند و کالاهای خود را به ‌واسطه این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. در اینجا فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است که کالا خود را در وب‌سایت یورواستوک عرضه کرده، به فروش می رساند.

تعریف مشتری یا کاربر

 

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات یورواستوک اقدام کند.

همچنین از آنجا که یورواستوک یک وب‌سایت مخصوص کالاهای استوک بشکل خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.

 

ارتباطات الکترونیکی

 

همچنین آدرس  ایمیل  و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها  آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است  و تمام مکاتبات  و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.

جهت اطلاع رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، امکان دارد یورواستوک برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه یورواستوک را در پروفایل خود لغو کنند.

توجه داشته باشید تنها ایمیل رسمی یورواستوک info@eurostock.ir بوده و تنها مرجع رسمی ارتباط از طریق ایمیل می باشد.

 

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

 

– روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند. یورواستوک به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد.

– کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت یورواستوک به وسیله ارسال کد سفارش از طریق ایمیل و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. یورواستوک همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در یورواستوک به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای یورواستوک محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده،  محصول دیگری را جایگزین کند.

– در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.

– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت یورواستوک ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای یورواستوک محفوظ است. یورواستوک در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت یورواستوک می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

– کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، یورواستوک جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

– با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر،  برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.

همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

– امکان پرداخت در محل برای سفارش‌هایی که از طریق باربری ارسال می‌شوند یا مبلغ آنها بیشتر از ده میلیون ریال است، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارش‌ها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.

– تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد

–  در صورت استفاده از کد تخفیف یا ووچر پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.

– لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفت انگیز که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سبد خرید (شناسه سفارش) سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که یورواستوک هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.

 

بازگرداندن کالا باید مشمول یکی از شرایط زیر باشد:

 

– تمام کالاهای این فروشگاه قبل از ارسال توسط کارشناسان فنی از لحاظ کیفیت و کارکرد تست شده و در صورت تایید ، برچسب کنترل کیفیت(QC) همراه کالا قرار گرفته و در صورت درخواست چند تصویر از کالای خریداری شده شما قبل از ارسال به ایمیل ارسال می گرد.

– از تاریخ دریافت کالا ، تایید سلامت ظاهری و برگه کنترل کیفیت کارشناس یورواستوک، کالا بمدت ۷ روز مهلت دارید تا کالای دریافتی را از لحاظ کیفیت و عملکرد اعلامی در سایت یورواستوک ارزیابی نمایید و در صورت بروز مشکل احتمالی، این فروشگاه صرفا در مدت زمان ۷ روز تعریف شده متعهد به تعویض و یا بازپرداخت عین مبلغ پرداختی می باشد. خارج از ۷ روز مهلت تعیین شده یورواستوک مطابق مفاد ذکر شده در کارت گارانتی اقدام می نماید.

– لازم است کارتن و جعبه اصلی کالاها تا پایان ۷ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود .استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به یورواستوک بازگردانده شود،

– برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

– این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌گردد. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا- راهنمایی سایت شرکت سازنده) را شامل می‌شود

– پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، مجددا برای مشتری ارسال می‌گردد و هزینه ارسال مجدد به عهده خریدار می باشد. در صورت استنکاف مشتری از  تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد یورواستوک در واحد خدمات پس از فروش باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت یورواستوک در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسوولیتی نخواهد داشت.

– در مهلت ۷ روز تست اولیه درصورتی که کالا از جانب خریدار به شرکت بازگردانده شود، در این مرحله خریدار باید هزینه پستی کالای عودت داده شده را پرداخت نماید و در مرحله بعد اگر مطابق گزارش کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت کالای مرجوعی معیوب تشخیص داده شود، عین هزینه پستی پرداخت شده توسط خریدار در مرحله عودت کالا به وی بازپرداخت می گردد. هزینه پستی خارج از مهلت ۷ روز تست اولیه در صورت عودت کالا برعهده خریدار خواهد بود.

– انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هیچ‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمب، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک،برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.